Masz już konto? Zaloguj się

Kurs Brand Design

Kurs Brand Designu

62 lekcji

8h 59min

5 (13 oceny)

Brand Design - Proces Kreatywny w Identyfikacji Wizualnej

Brand design to szeroka i zawiła dziedzina projektowania graficznego. Dobrze zaprojektowane logo może wpłynąć znacząco na sukces danej marki, a odpowiednio skrojona identyfikacja pomoże tej marce komunikować się w odpowiedni sposób. Kurs, który przygotowałem nie tylko zapozna Cię z podstawowymi zagadnieniami brandingu, ale przede wszystkim pokażę Ci krok po kroku jak sprawnie przeprowadzić proces (re)brandingu. Nauczysz się tego przez praktykę, tak abyś był gotowy do wykorzystania ich własnych zleceniach.

Pełen proces kreatywny:

Projektowanie logo może się wydawać prostą sprawą. Przecież to tylko kolorowy znaczek. Jednak, aby stworzyć silną markę i zaprojektować te właściwe logo trzeba przejść przez złożony proces twórczy. W realiach każdy z takich procesów wygląda inaczej, ale w tym kursie przejdziesz razem z nami przez każdy z kluczowych etapów. Zaczynając od odległych zakamarków briefingu klienta, przez niezmierzone bezkresy kreacji koncepcji logo, po uchwycenie ich w standardach.

Prawdziwe zlecenie:

Razem z Eduweb przygotowałem dla Ciebie ten kurs w taki sposób, aby w jak najbliższy sposób oddawał realia prawdziwego zlecenia. Pracując z prawdziwą marką i z prawdziwym klientem będziesz miał okazję towarzyszyć mi w procesie i podejrzeć praktyczny wymiar pracy nad takim zleceniem. Dowiesz się dlaczego umowa jest ważniejsza niż szkice, dlaczego tak istotne jest nawiązanie dobrej relacji z klientem. Czemu przygotowaliśmy 3 propozycje w tak szerokim zakresie? I czy to naprawdę było tak istotne? Na te i wiele innych pytań odpowiedzi z praktycznym wyjaśnieniem znajdziesz właśnie w tym kursie.

3P: Podstawy, Praktyka, Projektowanie:

Kurs można podzielić na 3 segmenty: Podstawy, gdzie znajdziesz tą teorię, którą uznałem za niezbędną oraz tą którą uważam za znaczącą w kwestii mojego postrzegania brandingu. Rozróżnimy czym jest logo, a czym branding. Zastanowimy się co wyróżnia dobre logo. Poznasz modele komunikacji i inne niezbędne pojęcia. W kolejnej części zwróciłem uwagę na kwestie formalne i organizacyjne, które są niezbędne aby przejść komfortowo do następnego etapu, czyli kreacji. Tu pokażę Ci nie tylko jak rzeźbić wektorowe formy, ale jak obrać odpowiedni kierunek kreatywny. Efektem tego będzie szereg decyzji projektowych, których nauczę Cię identyfikować no i przede wszystkim podejmować.

Dla kogo jest ten kurs?

Kurs jest przeznaczony przede wszystkim dla projektantów chcących rozpocząć, albo poszerzyć swoją przygodę z projektowaniem logo jak i całych systemów identyfikacji wizualnej. W szczególności zawiera praktyczną wiedzę dotyczącą przeprowadzenia procesu kreatywnego, którego efektem jest zmiana logo, czyli rebranding. Co może być bardzo cenne dla freelancerów, którzy pracują bezpośrednio ze swoimi klientami. Kurs zahacza o podstawy podane w przystępny sposób, aby nawet doświadczony projektant się nie nudził. Jeśli masz opanowane podstawowe narzędzia graficzne i chcesz rozwinąć swoje doświadczenie projektowe to w tym kursie znajdziesz wyzwanie, które Ci to umożliwi.

Czego się nauczysz?

  • niezbędna teoria i praktyczne know-how z zakresu brand design

  • praktyczne aspekty zlecenia tj. relacja z klientem czy formalności

  • praca z prawdziwą marką, prawdziwym klientem i prawdziwym feedbackiem

  • pełny proces kreatywny od briefu przez kreacje po standaryzacje

  • praca zarówno z samymi pomysłami jak i z formą

  • kreacja 3 linii z kreatywnymi rozwiązaniami

  • wypracowanie kompleksowej prezentacji dla klienta

  • standaryzacja projektu w formie Logoboarda i Biblioteki plików

Zawartość

Brand Design

6 rozdziały 62 lekcji 8h 59min

  • Podstawy

    56min

    Wprowadzenie

    Podgląd lekcji

    4min

    Logo, identyfikacja i branding - co jest czym?

    6min

    Czym jest dobre logo?

    9min

    Czym jest dobry brand design?

    6min

    Modele komunikacji

    8min

    Proces kreatywny

    13min

    Pojecia i definicje

    11min

  • Zlecenie

    1h 10min

    Wprowadzenie do zlecenia

    3min

    Nawiazanie relacji z klientem

    8min

    Kwestie formalne cz.1

    7min

    Kwestie formalne cz.2

    8min

    Zdefiniowanie wspólnego jezyka i estetyki

    4min

    Ćwiczenie

    2min

    Brief cz.1: Podstawy

    12min

    Brief cz.2: Pytania

    7min

    Brief cz.3: Analiza

    18min

  • Kreacja idei

    1h 28min

    Posprzataj biurko

    7min

    Mapa mysli i pomyslów

    4min

    Szalenstwo inspiracji

    7min

    Moodboard cz.1: Forma

    3min

    Moodboard cz.2: Tworzenie: Moodboard A

    8min

    Tworzenie: Moodboard B

    7min

    Tworzenie: Moodboard C

    7min

    Tworzenie: Moodboard D

    8min

    Tworzenie: Moodboard E

    8min

    Tworzenie: Moodboard F

    8min

    Tworzenie: Podsumowanie

    3min

    Moodboard cz.3: Feedback

    10min

    Moodboard cz.4: Analiza

    11min

  • Projektowanie logo

    2h 37min

    Po co komu szkice?

    4min

    Z kartki na wektor

    2min

    Szkice w wektorze

    27min

    Koncepcja A: Moodboard idei

    15min

    Koncepcja A: Przygotowanie symbolu play

    25min

    Koncepcja A: Projektowanie logotypu

    9min

    Koncepcja B: Szkicowanie formy logo

    12min

    Koncepcja B: Laczenie formy i idei

    12min

    Koncepcja B: Projektowanie symbolu E

    8min

    Koncepcja B: Dynamiczny motyw graficzny

    7min

    Koncepcja C: Projektowanie logo-okna

    16min

    Koncepcja C: Elastyczny wariant logo

    11min

    Podsumowanie koncepcji

    8min

  • Prezentacja

    1h 51min

    Wstep do opracowania formy

    4min

    Rozwiniecie koncepcji A: Motyw kieszonki

    15min

    Rozwiniecie koncepcji B: Obszar roboczy

    8min

    Rozwiniecie koncepcji C: Motyw Play

    8min

    Prezentacja: Plan, cel, zawartosc.

    8min

    Scenariusz prezentacji.

    6min

    Przygotowanie prezentacji

    6min

    Warianty logo

    9min

    Wizualizacje

    5min

    Prezentacja: Wstep

    5min

    Prezentacja: Koncepcja A

    18min

    Prezentacja: Koncepcja B

    10min

    Prezentacja: Koncepcja C

    10min

  • Standaryzacja

    56min

    Feedback, czyli co klient na to

    4min

    Feedback od Grzegorza

    17min

    Re-Feedback, czyli jak go odebrac

    6min

    Standaryzacja

    4min

    Logoboard

    4min

    Biblioteka plików

    11min

    Podsumowanie kursu

    10min

Autor kursu

Kuba Rutkowski

Średnia ocen autora: 5

Bio
Od prawie 15 lat zajmuje sie projektowaniem marek i systemów identyfikacji wizualnej z mocnym naciskiem na ich pragmatyzm i standaryzacje. Projektowanie znaków graficznych zawsze mnie fascynowalo i te zajawke chce przekazac tez Tobie przez mój kurs. Tak jak dla mnie studia na kierunku Communication Design byly motorem do zdobywania dalszego doswiadczenia, tak - mam nadzieje, moje rady i wskazówki beda dla ciebie motorem do dzialania. Od niemal dekady prowadze studio brandingowe Kommunikat, które opracowalo takie projekty jak standaryzacja Allegro, rebranding Asseco, czy identyfikacja Otomoto. Poza duzymi brandami Kommunikat kreuje tez marki bardziej lokalne nadajac im unikalny charakter przy zachowaniu ich praktycznego wymiaru. Kreatywnosc idzie u nas w parze z zaangazowaniem dzieki któremu udalo nam sie wypracowac efektywny styl pracy. W 2016 roku wraz z grupa zaprzyjaznionych projektantów z Poznania zorganizowalismy konferencje dla projektantów graficznych - Projekcje, której identyfikacje wizualna opracowalem. Zawsze w pelni angazuje sie w projekty, nad którymi pracuje, a od niedawna dziele sie z innymi projektantami moim doswiadczeniem. Mam nadzieje, ze mój kurs bedzie cie napedzac do dalszego rozwoju lub poczatkiem arcyciekawej drogi w projektowaniu marek.
Inne kursy tego autora
Brand Design

Dołącz do ponad 10 tys. zadowolonych z naszych kursów

Bardzo dobry i profesjonalny kurs! 10/10 Polecam!

Kamil Miciałkiewicz

1 lutego 2021

Mateusz Zaborowski

28 lutego 2021

Alicja Jankiewicz

30 kwietnia 2021

Świetny kurs! Cały proces projektowy przedstawiony od A do Z. Dokładne omówienie tematu, czyli dokładnie to czego szukałem :D

Patryk

31 lipca 2021

Karol Kotański

3 września 2021

Łukasz Podlewski

19 lutego 2022

Wiele przydatnych wskazówek! Dzięki! :)

Paweł

6 marca 2022

Katarzyna Żurawska

28 kwietnia 2022

świetny kurs, merytorycznie i estetycznie, prowadzący super

Natalia

7 listopada 2022

Krzysztof Trompeta

25 stycznia 2023

Bardzo przydatny w przystępnej formie :) Dzięki

Bartosz Praski

14 marca 2023

Na prawdę dobry kurs, szkoda, że nie zrobiłem takiego z 5 lat wcześniej

Robert

8 czerwca 2023

Magdalena Kubiaczyk

18 lutego 2024

Kurs Brand Design

  • 62 lekcji wideo

  • 8h 59min materiału

  • Ostatnia rewizja 26.05.2020

  • Certyfikat w ramach ścieżek

  • Dostęp z urządzeń mobilnych

Dlaczego wybrać właśnie ten kurs?

Efektywna nauka

Kurs wideo to najbardziej efektywna a zarazem najprzyjemniejsza forma nauki. Jest on tak prowadzony, byś cały czas mógł go śledzić z zainteresowaniem i zaangażowaniem, a także czerpać satysfakcję ze zdobytej wiedzy!

Wiedza ekspertów

Wiedza, którą otrzymujesz w tym kursie, to nie tylko sucha teoria, ale również wskazówki od praktyka z wieloletnim doświadczeniem, dzięki którym dużo łatwiej będzie Ci opanować materiał i pracować efektywniej.

Praktyczne przykłady

Uczysz się na praktycznych przykładach. Kurs, który masz przed sobą to esencja praktycznej wiedzy i doświadczenia a także wzorów, które oszczędzą Ci godziny pracy i poszukiwań.

Pytania i odpowiedzi

Przeczytaj najczęściej zadawane pytania

Masz więcej pytań?

Porozmawiaj z nami na na czacie

Wyślij nam e-mail

Zadzwoń +48 880880606

Czy każdy kurs ma pliki źródłowe?

Nie każdy. Jeśli pliki są dostępne dla danego kursu, znajdziesz je w zakładce źródła. Niektóre kursy nie posiadają źródeł ponieważ nie są potrzebne, inne nie mogły być zamieszczone np. ze względu na prawa autorskie do wykorzystania komercyjnych prac naszych autorów. Staramy się aby kursy były maksymalnie praktyczne i chętnie pokazujemy zaplecze zawodowe naszych autorów, ale niekiedy nie możemy dołączyć go w postaci źródeł.

Jak jest skonstruowany kurs?

Kurs składa się z rozdziałów oraz lekcji. Staramy się, aby optymalnie kursy miały 5-7 rozdziałów po około 5-10 lekcji w każdym. W ten sposób nauka jest optymalna a podtrzymanie uwagi staje się łatwiejsze. Rekomendujemy przerabianie nie więcej niż jednego rozdziału naraz a po jego przerobieniu powtórzenie materiału we własnym zakresie.

Jak najlepiej wykorzystać kurs?

Potraktuj kurs jako inspirację do własnej pracy. Tam, gdzie się da staraj się powtarzać czynności, które wykonuje autor. Nie powtarzaj ich jednak bezmyślnie - spróbuj zmodyfikować przykłady i dostosować je do swoich potrzeb. W ten sposób przyswoisz materiał jeszcze lepiej!

Jak mogę uzyskać dostęp do kursu?

Możesz albo wykupić ten konkretny kurs przez koszyk, uzyskując do niego (i jego rewizji) bezterminowy dostęp, albo wykupić wariant abonamentu, który obejmuje dany kurs i w ten sposób oglądać go oraz inne materiały na platformie tak długo, jak Twój abonament jest aktywny.

Czy kurs jest aktualny?

Staramy się aby wszystkie materiały na stronie były aktualne. Nie znaczy to, że kurs powstał bardzo niedawno. Często na stronie znajdziesz trochę starsze kursy, jednak regularnie wykonujemy ich rewizję i zmieniamy lekcje - czy to przez dodanie stosownych komentarzy z aktualizacją, czy poprzez nagranie danej lekcji jeszcze raz. Datę ostatniej rewizji znajdziesz w informacjach o kursie.

Czym się różni kurs od warsztatu i ścieżki?

Kursy to kilku godzinne, kompleksowe opracowanie danego zagadnienia, podzielone na lekcje i rozdziały. Często uzupełniają je Warsztaty, które mają formę jednej dłuższej, praktycznej lekcji (30min-1h), natomiast ścieżki stanowią zbiór jednych i drugich materiałów - ułożoną z kursów i warsztatów playlistę, która pozwala Ci kompleksowo opanować dane zagadnienie.

Mogę polecić kursy z eduweb.pl osobom, które myślą o przekwalifikowaniu się z dotychczasowej branży i chcą uczyć się z uporządkowanych źródeł, w wybranym przez siebie czasie, no i przede wszystkim - w praktyce, a nie w teorii.

Robert Harężlak

Art Director, Graphic Designer

Zacznij naukę w Brand Design

  • 62 lekcji wideo

  • 8h 59min materiału

  • Ostatnia rewizja 26.05.2020

  • Certyfikat w ramach ścieżek

  • Dostęp z urządzeń mobilnych